Model CV3 si od maxiskútru Kymco AK 550 vypůjčil řadový dvouválec o objemu 550,4 cm3 s maximálním výkonem 51 koní a točivým momentem 52 Nm. To je o sedm koní víc než u dosud nejvýkonnějšího Piaggio MP3 530, ale hlavně v dvouválcovém provedení. A to se projeví hlavně na dálnici a ve vyšších rychlostech, kde těžkým tříkolovým strojům až dosud přeci jen trochu docházel dech. CV3 ještě umí citelně zrychlit a cifra na tachometru v každých podmínkách spolehlivě přeleze 160 km/h.
Motor má docela příjemný zvuk výfuku, prostě dvouválec je dvouválec, ostřejší tón pěkně ladí s ostřejším designem. O rozjezdy se stará automatická CVT převodovka, na zadní kolo ale síla putuje ozubeným řemenem, tedy řešení ze světa motorek. Převodovka je tady nastavená na docela razantní rozjezd, se kterým i s tak těžkou mašinou s hodnotou provozní váhy 282 kilo na semaforech spolehlivě ujedete každému běžnému automobilu. Variátor je tu navíc moc pěkně naladný, už tu vůbec není ta protivná prodleva na roztočení odstředivých převodů, skútr zatahuje od prvního impulzu otočení rukojetí plynu. A já si pořád častěji začínám říkat, že to začíná připomínat svezení na plnohodnotné motorce!
Kymco CV3 bezvadně drží stopu při vysokých rychlostech na dálnici a má dobrou stabilitu v zatáčkách a hezky drží přesnou stopu. Až tak pěkně, že vás to bude lákat k větším a větším náklonům, protože ta jistota dvou předních kol je prostě lákavá.
Pochvalu si zaslouží i vyhřívané rukojeti, které jsou součástí standardní výbavy, stejně jako tempomat s výborně umístěným a jednoduchým ovládáním. Za zmínku stojí i systém TPMS, který monitoruje tlak v pneumatikách.
Zdroj: Motorkári.cz 2023