Na úvod ještě připomeňme, že třístovka nás loni v testu zaujala nejen vzpomínaným, pro Kymco už typickým, odvážným moderním designem. Tenhle skútr totiž zabodoval i na silnici spojením silného motoru, tuhého podvozku a dobré ovladatelnosti. V případě nové 125 změnili konstruktéři pouze obsah motoru, navenek zůstal K-XCT stejný. Dominantou stroje v bílém provedení (existuje ještě modrá a červená verze) je přední kapota se spoustou hranatých detailů. Agresivní sportovní výraz určuje dvojice světlometů a kratší zatmavený plexištítek, který vizuálně škádlí svými čertovskými rohy. Souhra ostrých tvarů a hran pokračuje přes podlahu a středový tunel ke dlouhé podsedlové části, zakončené LED koncovým světlem s blinkry. Praktickým i líbivým detailem jsou také úzká dlouhá madla spolujezdce. Do celkově sladěného sportovního designu tak nepasuje snad jen při pohledu zprava nadmíru fádně působící tubus koncovky výfuku.
Nikterak se v případě letošní novinky nezměnila ani ergonomie a velikost a vybavení úložných prostor. Sedlo ve výšce 800 mm má sportovně tužší polstrování, v přední části je optimálně přizvedlé a řidičova část zakončená miniaturní bederní (či spíše jen prdelní) opěrkou je poměrně dlouhá a široká. Sedlo zkrátka řidiči nabídne adekvátní pohodlí a bezvadnou stabilitu při agresivní jízdě brzda-plyn i při překlápění v zákrutách. Spolujezdec je na tom už o chlup hůř – jeho část je kratší a tvrdší, naštěstí výklopné stupačky i slabá madla poskytují dostatek opory.
Ačkoliv je sedlo relativně vysoké, sama vysoká podlaha způsobí, že posez je ve výsledku poměrně hluboký, respektive kolena jsou dost pokrčená. Na podlaze kolem širokého středového tunelu přitom není dvakrát moc místa, takže nohy musí zůstat prakticky v jediné poloze. Před nohama naštěstí zůstává dostatečný prostor, takže otlačená kolena si z K-XCT neodnesou snad ani basketbalisti. V kategorii 125 ccm skútrů je tahle zmenšená třístovka i přes všechny výtky pořád nadprůměrně prostorným strojem....
Zdroj: www.motorkáři.cz
Celý článek čtěte v přiloženém odkazu: