Název asi leckomu připomene slůvko, které se začalo v hojné míře skloňovat až v jednadvacátém století s příchodem sociálních sítí, ale designem by Like lépe zapadl o dobrých padesát let zpátky. Při pohledu na elegantně zaoblené hrany a zářící chrom se nelze zbavit dojmu, že před vám stojí největší klasika mezi skútry - italská Vespa. Jenže tahle zdařilá replika přijela z Taiwanu a stojí o polovinu méně než originál. Mají se mechanici v Pontedeře začít bát o práci?
Retro model dnes nesmí chybět v nabídce žádného významného výrobce skútrů - to prostě diktuje současná móda. Taiwanská značka Kymco určitě patří mezi velké hráče, vždyť například v sousedním Německu jsou její skútry jedny z nejprodávajších. I na českém trhu si během desetiletého působení vybudovala slušné jméno, a také z našich redakčních testů většinou vychází jako solidní skútry. Jak se nám tedy líbila jízda na modelu Like 125?
Když začneme tradičně u designu - a Like staví především na svém propracovaném vzhledu - až na pár detailů mu není co vytknout. Kymco nijak nezastírá, že se nechalo inspirovat skútry slavné italské značky, ale na druhou stranu ho nelze obviňovat z bohapustého kopírování. Však si také taiwanci nechali nakreslit vlastní návrh od italského designéra Massima Zaniboniho. Za celkový dojem tedy dávám symbolický lajk, stejně jako za kvalitu zpracování a některé detaily. Líbí se mi směrovky zapuštěné do kapot, pohledná chromovaná zrcátka (ta jsou navíc uchycena k řídítkům šikovným systémem, který umožňuje seřízení v širokém rozsahu bez povolování kontramatky), nabo matně hnědý lak, kombinovaný se světlejším odstínem na sedle, podlaze a rukojetích. Co by se naopak dalo řešit lépe jsou oranžové odrazky na bocích, nadbytečný kryt zadního nosiče nebo příliš tvrdý a kluzký materiál použitý na výrobu rukojetí.
Zdroj: www.motorkari.cz