První slovo, které mě u CV3 napadlo, bylo "ohromný", mohutná příď se klene daleko před řídítky a plexi štít, nastavený na nejvyšším bodu plně kryje jezdce až po vršek helmy. Přístrojovce dominuje velkorysý, dělený, šestipalcový TFT displej a doplňuje ji množství ovládacích prvků, část je klasicky na řídítkách, další čtyři potom pod řídítky. Nejpodstatnější je ze začátku naučit se ovládat zamykání páru předních vidlic na dvojitých tlumičích. Díky téhle funkci dovede skútr samostatně stát a parkovat.
Ergonomie je maximálně přirozená, jakkoli je vzhled CV3 kosmírně-sportovní, sedí se na něm vzpřímeně, s nohama kolmo dolů, nebo na předkopech a ruce jsou volně pokrčené v loktech. Celkový dojem je kompaktní, doladěný do nejmenšího detailu, nic tu nevyčnívá a nevadí, při bočním pohledu skoro není poznat, že jde o tříkolku. Naopak je tomu při pohledu zepředu, kdy naplno vynikne originální zavěšení na dvojitých konvenčních vidlicích v Kymco patentovaném systému KALS (KYMCO Advance Leaning Suspensions). Když se rozjede, je Kymco CV3 i přes značnou hmotnost a obrovitost překvapivě ovladatelný, až hravý maxiskútr. Základ tvoří hliníkový rám, konstruovaný technologií Power Transmission Matrix, který se pyšní ideálním rozložením hmotnosti, velkou tuhostí a ušetřením 38 % běžné váhy karoserie.
Srdcem celé koncepce je v tomhle případě kapalinou chlazený, řadový dvouválec se čtyřmi ventily, na skútr s úctyhodným objemem 550 ccm, který se Kymcu osvědčil už v klasické řadě Kymco AK 550. Od něj si CV3 půjčil i netradiční převod hnací síly, v podobě ozubeného řemenu z vnitřního, bezestupňového variátoru s odstředivou spojkou. A jaká je jeho hnacé síla? To vám, soudruzi, řeknu naprosto přesně: 37,5 kW, respektive 51 koní v 7, 5 tisících otáčkách. Za zmínku tu rozhodně stojí poměr velikosti kol, oproti konvenčním koncepcím má Kymco CV3 dvě kola vepředu třináctipalcová a vzadu patnáctipalcové, což nejen zajímavě vypadá, ale pocitově dává velkou část plochy pneumatiky k maximálnímu zužitkování výkonu.
U technické výbavy samozřejmě nemůžu nezmínit ABS na předních i zadním kole, kontrolu tlaku v pneumatikách, dva jízdní mody (Power a Rain), manuálně nastavitelné plexi, vyhřívané rukojeti, centrální stojan (boční tu z logických důvodů není), bezklíčkový přístup, tempomat, LED reflektory s denním svícením, nožní brzdu, která umožňuje jezdit CV3 jen s řidičákem skupiny B (pokud vám bylo 21 let) a také systém Noodoe. Jistota v náklonu je absolutní, dvěstě osmdesát kilo se hrne kupředu jako po kolejích a zadní kolo má dostatečne dospělé měřítko, aby ustálo i poctivou dávku plynu. Přes své úctyhodné rozměry je CV3 poměně agilní a dobře reaguje na změny směru, výkonu je dostatek, od čtyř tisíc krásně dvouválcově táhne vpřed a největší show je v rozmezí 6, 5 až 7, 5 tisících otáček. Maximálka je někde kolem 170 kilometrů v hodině, takže rychlé přesuny po dálnici nejsou žádný problém, spotřeba pak ale logicky stoupá přes sympatických pět litrů na sto kilometrů. K brzdám nemám jedinou výhradu, tři kotouče mají identický efekt jako u velké motorky a tím, že vepředu má každý svou vlastní pneumatiku, ani při brzdění v náklonech předek neztrácí jistotu.
Absolutních pět hvězd dávám za jízdu na mokru a v zimě, grip tří kol a tří stop je zatraceně užitečný. S ohledem na to, že nejde o běžný městský skútr, ale velký, silný a výbavou hodně ambiciozní stroj, bez debat vhodný pro delší cesty a vícedenní výlety.
Zdroj: Motorbike červen 2023