Nebývá zvykem, abychom se jedné značce z veletrhu věnovali ve dvou článcích, ale elektrický superbike SuperNEX je takový úlet, že jsme ho dali samostatně. Teď už dejme prostor tomu, čím je Kymco nejznámější, a pojďme nejdříve na tu velkou slávu. Společnost Kwan Yang Motor Co., Ltd., jejíž jméno dalo vznik značce Kymco, byla založena v červnu 1964 a napřesrok tak oslaví pětapadesátiny. Tchajwanská marka tohle výročí nemůže minout a připravila limitovanou edici 550 strojů Kymco AK 550 55th Special Edition. Taky vám z těch pětek jde hlava kolem?
Limitka bude k dostání ve dvou barevných provedeních, kombinujících černou a vínově červenou. Vypadá to fakt luxusně. Plexi je jinak tvarované, stejně jako příplatkový Akrapovič, vzadu najdeme tlumič Öhlins. Nechybí samozřejmě očíslovaná plaketa na řídítkách, motiv 55 let najdeme na všech možných i nemožných místech.
A teď už skutečné novinky. Začněme první z dvojice třístovek, která se jmenuje Agility+ 300. Řada Agility je pro Kymco rodinným stříbrem, je to taková „Oktávka z Tchaj-wanu“, typická střední třída do města. Akorát že nikdy nebyla k dispozici s takhle velkým motorem a s výbavou, která třístovku posouvá do úplně jiné kategorie.
Skútr pohybující se na kolech v kombinaci 16/14 palců se může pochlubit podsedlovým prostorem, který má pojmout dvě integrální helmy, středně velkým plexi a kryty rukojetí. Po aktivování bezklíčkového zapalování se rozsvítí přístrojovka, jejíž součástí je multimediální systém Noodoe, a můžete nastartovat kapalinou chlazený jednoválec 276 cm3 s výkonovými parametry 23 koní/22,5 newtonmetrů, který by 177 kg těžký skútr měl rozpohybovat celkem bez problémů. Dobré jízdní vlastnosti má zajišťovat šasi podobné struktury jako u maxíku Downtown 350, nad brzdnými výkony bdí ABS Bosch. Ne, tenhle skútr má s menšími motorizacemi Agility společný maximálně tak vnější vzhled a jméno....
Zdroj: www. motorkari.cz