V segmentu maxiskútrů s motorem o objemu 125 ccm začíná být pěkně těsno, a kdo chce udržet krok s početnou konkurencí, musí svoje zboží neustále vylepšovat. První model Kymco Downtown se v našem testu před třemi lety ukázal jako velmi schopný a příjemný společník ve slušivém obleku, jenže svět kráčí rychle vpřed, a dnešní móda diktuje zas něco trochu jiného. V kurzu je nejen kombinování sportovního designu s elegancí, ale také snižování spotřeby a emisí či zvyšování bezpečnosti, komfortu a praktičnosti.
Značka Kymco u nového Downtownu 125i neopomněla žádný ze současných trendů, a pustila se do modernizace pěkně od podlahy, respektive od motoru. Kapalinou chlazený čtyřventilový jednoválec se musel v první řadě vypořádat s přísnější emisní normou Euro 4, ale provedené úpravy ve výsledku přinesly také drobný nárůst výkonu a hlavně šetrnější provoz. Zatímco u předchozího modelu jsme naměřili průmernou spotřebu 3,2 litru na 100 km, čerstvě zajetá novinka se vešla do tří litrů. Rozdíl šesti korun na sto kilometrů není sice žádná výhra v loterii, ale při ročním nájezdu počítaném na tisíce už to nějakou stovku ušetří. A i kdyby vás těch pár drobných nezajímalo, máme jinou potěšující zprávu; motor se celkově zklidnil - vydává méně vibrací i mechanického hluku. Přitom právě hrubší projev byl jednou ze slabin minulého modelu.
Vylepšená stopětadváca se ale musí stále potýkat se 176 kilogramy pohotovostní hmotnosti, což je pro něj při rozjezdech z místa trochu větší sousto. Tady se opět dostáváme k otázce přiléhavosti jeho názvu - ve městě plném semaforů není dynamika zrovna trumfem v rukávu Downtownu. K tomu, aby zmizel za křižovatkou, potřebuje logicky o trochu víc času než jiná, lehčí přibližovadla. Na druhou stranu, pořád za sebou nechá všechna auta, což je hlavní výhodou většiny jednostopých dopravních prostředků s motorem. A hlavně, když už se dá do pohybu, není pro něj stokilometrová rychlost žádným limitem. Při každodenním cestování z bydliště do třicet kilometrů vzdáleného velkoměsta se počítá každý dílek na tachometru, a ty za číslem 100 platí dvojnásobně. Z Downtowna na dálnici pohodlně vytáhnete slibovaných stodeset, a za ideálních podmínek klidně ještě o něco víc.....
Celý test čtěte na:
Dojem jakoby o stupeň větší kubatury zůstane i při usednutí za řídítka. 790 mm vysoké sedlo je příjemně rozměrné, pasažérova část skrývající malý úložný prostor pak nabízí podobný komfort, k němuž přispívají také padnoucí madla v podsedlovém plastu a vysoké stupačky. Stupačky řidiče jsou naopak poměrně nízko a spíš vpředu, ani vyšší jezdci nemusí nepohodlně ohýbat kolena. Poloha řídítek je vyšší a blíž k tělu a výsledná jízdní pozice je příjemná, vzpřímená a přirozená, a tak ani dlouháni nebudou v sedle CK1, navzdory očekáváním daným malou kubaturou, nijak závažně trpět. Pokud jsme už Hondu chválili za prostornou ergonomii, Kymco je na tom ještě o fous lépe. Menší výtku sklidí jen tvrdší polstrování sedla, které o sobě po hodině jízdy dává nepříjemně vědět. Pochvalnou zmínku naopak zaslouží solidní ochrana před větrem, kterou vytváří svým tvarem a rozměry přední maska a postranní polokapoty, stejně jako velká přehledná zrcátka a nakonec i svítivost předního reflektoru.
Více na: http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/kymco/kymco-ck1-125-tchajwanska-skola-hrou-33214.html
Copyright © Motorkari.cz
Malý naháč CK1 navazuje na starší stopětadvácu Pulsar, která svého času konkurovala Hondě CBR/CBF 125, a také CK1 má očividně tentýž cíl – postavit se nové Hondě CB125F (testovali jsme na jaře). Hlavní vábničkou je zde pořizovací cena, v případě mladých začátečníků zásadní to položka – Kymco je bez desetikoruny za 60 000 Kč. Co ale za cenu o pět tisíc nižší než u Hondy vlastně dostaneme?
Více na: http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/kymco/kymco-ck1-125-tchajwanska-skola-hrou-33214.html
Copyright © Motorkari.cz
Malý naháč CK1 navazuje na starší stopětadvácu Pulsar, která svého času konkurovala Hondě CBR/CBF 125, a také CK1 má očividně tentýž cíl – postavit se nové Hondě CB125F (testovali jsme na jaře). Hlavní vábničkou je zde pořizovací cena, v případě mladých začátečníků zásadní to položka – Kymco je bez desetikoruny za 60 000 Kč. Co ale za cenu o pět tisíc nižší než u Hondy vlastně dostaneme?
Více na: http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/kymco/kymco-ck1-125-tchajwanska-skola-hrou-33214.html
Copyright © Motorkari.cz
Copyright © Motorkari.cz